Start Aktualności LETNIE DARMOWE PÓŁKOLONIE PARAFIALNE, 24-29.06.2019 r.
LETNIE DARMOWE PÓŁKOLONIE PARAFIALNE, 24-29.06.2019 r.
niedziela, 17 listopada 2019 20:25

Nieprzerwanie od 2008 roku, dzięki ofiarności naszych Parafian, latem i zimą ks. Proboszcz organizuje darmowe półkolonie dla naszych dzieci. Tegoroczne wakacje również rozpoczęły się wspólnymi wyjazdami w dobrze znane i lubiane przez najmłodszych miejsca.

Pierwszego dnia półkolonii wybraliśmy się do Śląskiego Ogrodu Zoologicznego w Chorzowie. Była to wycieczka zarówno rekreacyjna jak i edukacyjna. Wspaniała, letnia pogoda sprzyjała długiemu spacerowi pośród egzotycznych zwierząt, których na co dzień nie możemy widzieć. Wiele euforii wzbudziło Mini ZOO, które umożliwia bezpośredni kontakt zwiedzających ze zwierzętami oraz odnowiona Kotlina Dinozaurów – jedyna tego typu ekspozycja w Europie.

We wtorek ks. Proboszcz zaprosił dzieci do Multikina, zaś w środę odwiedziliśmy Park Techniki Wojskowej w Zabrzu i Park 12 C. „Park 12 C to interaktywna wystawa składająca się z urządzeń i wynalazków wykorzystujących siłę czterech żywiołów. To świetny sposób na spędzenie czasu i poznanie urządzeń opartych na podstawowych prawach fizycznych. Co można zobaczyć w Parku 12 C?” (https://www.sztolnialuiza.pl/index.php/park-12c-naziemna-1). Labirynt, zegar słoneczny, słoneczną fontannę, śrubę Archimedesa i wiatrak amerykański. Po zwiedzeniu z przewodnikami tych wszystkich ciekawych miejsc dzieci miały chwilę wolnego czasu, aby odetchnąć, a przede wszystkim zjeść lody i napić się wody, ponieważ z nieba lał się tamtego dnia żar. Najlepsze było jeszcze przed nami. W Parku Techniki Wojskowej czekała na nas amfibia (pojazd militarny) gotowa do odjazdu! Oprócz najmłodszej, 5-letniej uczestniczki półkolonii, która czekała na nas z jedną z Marianek, wszyscy wdrapali się na amfibię i z niecierpliwością oczekiwali aż nieznany nam pojazd ruszy w teren. Przejażdżka była jednym z najbardziej emocjonujących chwil podczas całych półkolonii. Poczuliśmy się jak prawdziwi żołnierze, choć niektórzy po zejściu z pojazdu jednoznacznie stwierdzili, że wojsko jest nie dla nich. Właściwie to nie wiadomo czy wyglądaliśmy bardziej jak wojskowi, czy jak górnicy po szychcie. Na czarnych z brudu twarzach świeciły się nam tylko oczy. Potem, już na własnych nogach, zwiedziliśmy jeszcze pozostałe pojazdy militarne znajdujące się w parku. W drodze powrotnej ks. Proboszcz zaprosił nas do kościoła Świętego Józefa w Zabrzu, gdzie spędził pierwsze 9 lat swojego kapłaństwa. Pomodliliśmy się wspólnie, a następnie ks. Proboszcz z wielkim sentymentem opowiadał nam o tym przepięknym kościele i jego niezwykłej symbolice. Nie zabrakło tez kilku anegdot, które szczególnie zapadły naszemu Księdzu w pamięć.

W czwartek wyjechaliśmy do Ustronia, aby w Leśnym Parku Niespodzianek m.in. karmić zwierzęta i zobaczyć interesujący pokaz sowich lotów.

Z kolei w piątek odwiedziliśmy Centralne Muzeum Pożarnictwa w Mysłowicach, gdzie z podziwem można było zaobserwować jak bardzo technika poszła naprzód, dzięki czemu odważni strażacy, którym należy się ogromny szacunek, mogą z większym powodzeniem ratować ludzkie życie. Dzieci wzięły też udział w lekcjach muzealnych, podczas których przypomniały sobie o podstawowych zasadach bezpieczeństwa p/poż.

Półkolonie zakończyliśmy w sobotę wyjazdem na animowaną komedię „Sekretne życie zwierzaków domowych II”.

Niech Bóg będzie pochwalony za opiekę nad nami, bezpieczne podróże i cudowną pogodę. W imieniu wszystkich dzieci i rodziców z serca dziękujemy ks. Proboszczowi za organizację kolejnych darmowych półkolonii oraz za obecność i wspólne wyjazdy. Dziękujemy Dzieciom Maryi za opiekę nad dziećmi, a p. Wiesławowi Wójcikowi za autokar.