Start Aktualności PIELGRZYMKA NA POMORZE ZACHODNIE, 7-10 CZERWCA 2019 r.
PIELGRZYMKA NA POMORZE ZACHODNIE, 7-10 CZERWCA 2019 r.
piątek, 26 lipca 2019 09:51

Atmosfera modlitwy i radości połączona z chwilą relaksu towarzyszyła uczestnikom pielgrzymki z naszej Parafii w dniach od 7 do 10 czerwca 2019 r. W czasie pielgrzymki odwiedziliśmy kościół Cudu Eucharystycznego w Legnicy, byliśmy również pod wielką figurą Chrystusa Króla w Świebodzinie. Figura jest wybudowana na wzór Chrystusa Króla w Rio de Janeiro. Potem udaliśmy się do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Świebodzinie, do Sanktuarium Matki Bożej w Rokitnie i na Pomorze Zachodnie, gdzie byliśmy w Kołobrzegu, do Sanktuarium Macierzyństwa Maryi w Trzebiatowie, a także do Międzyzdrojów, Świnoujścia i Szczecina. Udaliśmy się również poza granice Polski do miast niemieckich, dawnych małych księstw tuż przy granicy z Polską: Albeck i Heringsdorf.

Przez 4 dni pielgrzymki nie było czasu na nudę. Najważniejszym punktem każdego dnia była Msza Święta. Czas wypełnialiśmy modlitwą, przyswajaliśmy nowe informacje i wiedzę, którą przekazywał nam przewodnik oraz śpiewaliśmy pieśni i piosenki ludowe. Promienne słońce dało możliwość, aby udać się na molo w Międzyzdrojach, wypocząć na plaży i popatrzeć na spokojne morze. Wielu pielgrzymów z tego skorzystało.

Niesamowite wrażenie robi Cud Eucharystyczny w Legnicy, a więc mały kawałek Hostii Świętej, na której w roku 2013 pojawiła się czerwona plama krwi i maluteńki kawałek mięśnia sercowego w stanie agonalnym. Dwa niezależne od siebie zakłady medycyny sądowej wydały takie same orzeczenia o obecności mięśnia sercowego w stanie agonalnym. Dla nas, wierzących, jest to potwierdzenie przez Pana Jezusa Jego obecności po konsekracji w postaciach sakramentalnych chleba i wina. Takie wydarzenie miało jeszcze miejsce w naszym kraju w Sokółce, w roku 2008, natomiast tych cudów Eucharystycznych ogólnie w świecie jest więcej.

Pragnę jeszcze wyróżnić Sanktuarium Matki Bożej w Rokitnie, gdzie czczony jest obraz Maryi z odsłoniętym uchem. Maryja z tego obrazu nazywana jest Matką Bożą Słuchającą. Sanktuarium położone jest pośród pól, łąk i lasów, w których są umiejscowione 32 stacje Drogi Krzyżowej, zrobione w nowatorskim stylu, ale i zachęcające do głębokiej modlitwy i refleksji.

Całość pielgrzymkowego szlaku napełniona była Bożą atmosferą, wszyscy uczestnicy wzbudzali różne intencje błagalne i dziękczynne, a może i przebłagania za grzechy. Wspólny wyjazd posłużył też integracji między uczestnikami pielgrzymki i Bożemu ukierunkowaniu naszego wnętrza.