Reklama
Różaniec 2013
wtorek, 01 października 2013 19:58

Kochani Parafianie!

Pan Bóg pozwolił nam dożyć kolejnego miesiąca października. Ponownie możemy chwycić różańce i „szturmować niebo”, prosząc o potrzebne łaski. W Roku Wiary zachęcam do tego jeszcze bardziej. Może nawet nie zdajemy sobie sprawy jak wiele błogosławieństwa Bożego spływa na naszą Parafię, kiedy codziennie polecamy Matce Bożej mieszkańców poszczególnych ulic. Proszę Was, abyście całym sercem włączyli się w tę modlitwę.

Moim pragnieniem jako Waszego duszpasterza jest widzieć w październiku pełne ławki rozmodlonych Parafian, trzymających w ręku różaniec. Polecam Bogu tę intencję, prosząc o wstawiennictwo Matkę Bożą Różańcową.

Wasz Proboszcz ks. Bartosz Podhajecki

Odpust i Festyn Parafialny - 15.09.2013
niedziela, 29 września 2013 16:22

Pan Bóg po raz kolejny przypomniał nam ogrom swojego nieskończonego miłosierdzia, którego szczytem był Krzyż. Pochyliliśmy się nad nim z okazji naszej uroczystości odpustowej ku czci św. Krzyża. W świątyni można było podziwiać przepiękne dekoracje. Sumie odpustowej przewodniczył ks. Józef Kara – oficjał Sądu Biskupiego w Gliwicach. On też, przez całą niedzielę, głosił kazania. Uroczysta Eucharystia rozpoczęła się o godz. 11.00. Ks. Proboszcz powitał wszystkich obecnych Kapłanów, Siostry zakonne, przedstawicieli władz miasta, dyrekcję KWK Bobrek – Centrum, orkiestrę, chór parafialny, Ministrantów, Dzieci Maryi, harcerzy, górników, dzieci komunijne i sypiące kwiatki oraz gości i Parafian. Msza święta zakończyła się procesją z Najświętszym Sakramentem i dziękczynnym Te Deum.

czwartek, 12 września 2013 14:16

ODPUST PARAFIALNY - czy wiemy czym jest i jak wielki dar otrzymujemy od Boga?
poniedziałek, 02 września 2013 22:06

Odpust parafialny jest świętem patronalnym kościoła parafialnego. W pierwszych wiekach chrześcijanie nie budowali kościołów do sprawowania kultu. Eucharystię sprawowano w prywatnych domach, które nazywano Domus Ecclesiae, czyli Kościoły Domowe. Od IV wieku, po uzyskaniu wolności, chrześcijanie zaczęli budować kościoły. Były to przede wszystkim bazyliki i tzw. aedicula (mały budynek, kościółek) lub po grecku tropaion (znak zwycięstwa).

Rozpoczęcie roku szkolnego
wtorek, 27 sierpnia 2013 21:30

Pielgrzymka do Czermnej

Dnia 13 lipca 2013 roku grupa Parafian wraz z ks. Marcinem i ks. Łukaszem Gabryelem udała się na pielgrzymkę do Czermnej, Sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia. Przed wyjazdem wszyscy zebraliśmy się w naszym kościele, aby otrzymać Błogosławieństwo na cały trud pielgrzymowania, a następnie skierowaliśmy nasze kroki do autokaru.

Piesza pielgrzymka do Piekar Śląskich - 07.07.2013
niedziela, 14 lipca 2013 11:04

We wczesny niedzielny poranek nieliczna grupa naszych Parafian wraz z ks. Marcinem udała się na pieszą pielgrzymkę do Piekar Śląskich, aby pokłonić się Matce Bożej w tytule Matki Sprawiedliwości i Miłości Społecznej.

Letnie półkolonie 1-6 lipca 2013
niedziela, 14 lipca 2013 10:57

Mimo, że tegoroczne lato jest dość kapryśne – wakacje w pełni. W naszej parafii rozpoczęliśmy je darmowymi półkoloniami dla dzieci. Ponad 50 dzieci mogło spędzić tydzień pełen atrakcji pod czujnym okiem ks. Proboszcza, Dzieci Maryi i Tomka.

Wycieczka Dzieci Maryi do Krasiejowa
czwartek, 11 lipca 2013 08:06

22 czerwca 2013 r. to dzień, który w pamięci naszych Marianek pozostanie na bardzo długo.  W tę sobotę ks. Proboszcz zorganizował dziewczętom wycieczkę do Parku Dinozaurów w Krasiejowie.

Ciemne chmury, które rano przykryły niebo jedynie nas postraszyły, potem było już tylko mnóstwo słońca. Spotkałyśmy się o 8.00 pod domem katechetycznym i po modlitwie wyruszyłyśmy w drogę wraz z naszym opiekunem.

sobota, 01 czerwca 2013 19:37

Uroczysta adoracja eucharystyczna na całym świecie